Händer och blommor.

Öppet hus och prova på

Bästa sättet för dig att lära känna S:t Eriks gymnasium är att komma på ett öppet hus eller prova på. Vi anordnar flera tillfällen.

Vi öppnar dörrarna till skolan för blivande elever och vårdnadshavare under flera kvällar.

Prova på

Prova på-kväll estetiska programmet

Prova på-kväll hantverksprogrammet florist

Vill du komma till oss och prova på? Kontakta oss via e-post.

E-post: steriksgymnasium@edu.stockholm.se

Vad händer på ett öppet hus?

Ett öppet hus är ett perfekt tillfälle för dig att komma till skolan. Du kan

• känna in atmosfären
  • titta på våra lokaler för att se och uppleva hur fint de är anpassade till respektive program och inriktning.

Du möter flera av eleverna som är engagerade som guider. Du går runt på skolan och träffar både lärare och elever i deras klassrum och salar. Du får massor av möjligheter att ställa dina frågor.

Under din rundvandring kan du också se hur skolbibliotek, matsal och cafeteria ser ut.

Huset är öppet från 17.00–19.00.

Vår rektor är självklart med och presenterar skolan, tillsammans med övriga biträdande rektorer. Och har du tur bjuds det på både musik och dans i skolans fina aula. En härlig försmak av allt det spännande och roliga som händer på S:t Eriks gymnasium.